• Esileht
  • Filmid ja teemad
    • Kevade
      • “Kevade” kaanonis
      • “Kevade” maailm
      • Loo oma “Kevade”
    • Hukkunud Alpinisti hotell
      • Muusika ekraanil
      • „Hukkunud Alpinisti hotelli“ muusikast
      • Kujundus ekraanil
      • „Hukkunud Alpinisti hotelli“ kunstnikutööst
    • Viimne reliikvia
      • Sündmuste maailm
      • Tegelaste maailm
      • Kontseptuaalne maailm
  • Meist
  • Est
  • Rus
  • Eng
  • Esileht
  • Filmid ja teemad
    • Kevade
      • “Kevade” kaanonis
      • “Kevade” maailm
      • Loo oma “Kevade”
    • Hukkunud Alpinisti hotell
      • Muusika ekraanil
      • „Hukkunud Alpinisti hotelli“ muusikast
      • Kujundus ekraanil
      • „Hukkunud Alpinisti hotelli“ kunstnikutööst
    • Viimne reliikvia
      • Sündmuste maailm
      • Tegelaste maailm
      • Kontseptuaalne maailm
  • Meist
  • Est
  • Rus
  • Eng

Meist

Arendame metoodikat, mis ühendab üldhariduskoolidele mõeldud õppematerjalide väljatöötamisel transmeedialisi uuringuid ja kultuurisemiootikat.

Kes me oleme?

Käesoleva õppematerjali on loonud Tartu Ülikooli transmeedia uurimisrühm, mis tegutseb kultuurisemiootika rahvusprofessuuri juures ning sai alguse teadusprojektist „Kultuur kui haridus: transmeedialisus ja digitaalsus kultuurilises autokommunikatsioonis“.
Varasemalt oleme loonud kolm õpikeskkonda:

  • “Kirjandus ekraanil” põhineb Andrus Kivirähki romaanil “Rehepapp” ja ekraniseeringul “November”. Õppematerjal keskendub kirjanduse ja filmi vahelisele suhtele kultuuris.
  • “Ajalugu ekraanil” keskmes on Leelo Tungla romaanid ja nende ekraniseering “Seltsimees laps”. Kursus uurib, kuidas kunstiteosed minevikku vahendavad.
  • “Identiteet ekraanil” lähtekohaks on A.H. Tammsaare “Tõe ja õiguse” I osa ning selle ekraniseering režissöör Tanel Toomi meeskonna poolt. Kursus uurib, mis on identiteet ja kuidas seda kunstiteostes taasluuakse.

Millest me kultuuri õpetamisel lähtume?

Oma töös lähtume kultuurisemiootika raamistikust, sest see pakub kultuuri kui erakordselt mitmekesise ja keerulise nähtuse käsitlemiseks süsteemse aluse, mis pisut lihtsustatud kujul on mõistetav ka ilma erialase ettevalmistuseta.

Oleme pidanud oluliseks erinevate kultuurikeelte ja väljendusvahendite lõimimist nii õppeteemade näitlikustamisel kui ülesannete ja harjutuste juures. See võiks suunata märkama, et ka mineviku ja teiste oluliste teemade vahendamine kultuuris tähendab alati erinevate keelte ning ka erinevate vaatepunktide dialoogi. Samuti leiame, et mängulised ja loomingulised ülesanded toetavad veelgi õpilastele omast mõistmissoovi.

Tänud

Mikk Rand

Eesti Filmi Instituut

Palamuse muuseum

Opsti OÜ

Teostus

E-õppematerjali looja on Tartu Ülikooli transmeedia uurimisrühm koosseisus: Alexandr Fadejev, Merit Rickberg, Alexandra Milyakina, Maarja Ojamaa. “Hukkunud Alpinisti” hotelli materjalide juures olid abiks Elli-Marie Tragel ja Saara-Liis Jõerand.


Disain ja tehniline teostus: Redwall OÜ

Kursus "Eesti kinoklassika" on loodud Tartu Ülikooli semiootika osakonna transmeedia uurimisrühma poolt. Õppematerjal valmis Eesti Filmi Instituudi toel.

EFI
Kõik õpikeskkonnadarrow_forward
Redwall